Geweldig! - Reisverslag uit Cairns, Australië van evybastiaansen - WaarBenJij.nu Geweldig! - Reisverslag uit Cairns, Australië van evybastiaansen - WaarBenJij.nu

Geweldig!

Door: Evy

Blijf op de hoogte en volg

26 November 2015 | Australië, Cairns

Tijd voor een volgend verhaaltje. De tijd vliegt echt. Ik ben hier nu bijna 3 weken en het verveelt nog lang niet! 35 graden terwijl ik deze week een foto kreeg van de mooie bevroren daken in dat koude kikkerlandje daar.

Vorige week heb ik een 3-daagse trip gedaan door de outback: Uluru, Kata Tutja en the Kings canyon. Een aantal rode rotsformaties midden in de woestijn. Super mooi! Veel aboriginalverhalen gehoord. Heel interessant om t horen hoe zij over de wereld dachten zoveel duizend jaar geleden. Maar het hoogtepunt van deze tour was toch echt wel het slapen in een swag! Een combinatie van een tent en een slaapzak waar je met je eigen slaapzak in gaat liggen zodat je in de open lucht onder de sterren slaapt. In de middel of nowhere, zonder licht, dus die sterren... Wauw! Gewoon geen woorden voor! En het schijnt dus dat er die nacht een dingo aan mijn hoofd heeft gesnuffeld. Er waren allemaal sporen in het zand en degene naast mij heeft het gezien. Ik helaas niet.

Na dit outbackavontuur ben ik naar Cairns gevlogen waar mijn Eastcoast avontuur begint. Daar ben ik nu bijna een week en i love it! De trips voor de oostkust zijn geboekt en ik heb er nu 2 van gedaan.

Bungeejumpen! Wat een kick! Nooit gedacht dat ik dat zou durven. Met een touwtje om je enkels van 50 meter naar beneden springen. Ik scheet echt peejen toen ik daar boven stond. Er waren nog zo'n 10 mensen voor mij waardoor ik extra zenuwachtig werd. En dan roepen ze je naam en wordt je vastgebonden. Kleine instructie en dan zeggen ze: gewoon doen! Dus daar ga je dan, springend naar het randje tot je tenen er net overheen komen. Dat is dan toch wel erg hoog. Mijn hart ging tekeer als een malle. Ja en dan gaan ze aftellen van 5 naar jump en daar ga je dan. Zoooo ontzettend gaaf! Maar zo snel voorbij! Hang je daar ondersteboven aan ren touwtje. Zeker een ervaring om nooit meer te vergeten en zeker voor herhaling vatbaar. En dat gaat vrijdag gebeuren: uit een vliegtuig, met een parachute, landen op het strand, Mission Beach. Kijk er echt naar uit!

En dan was er het snorkelen in the Great Barrier Reef. Een beetje een tegenvaller. Ik had er meer van verwacht. Maar de helft van het rif was bruin en er waren helemaal niet zo veel vissen. Vergeleken met Bunaken vorig jaar was het niet heel boeiend. Ik hoopte op schildpadden, haaien en Nemo's. Maar heb er niets van gezien. Wally ik wel gezien. Geen idee wat voor vis het is, maar hij is echt huge met hele grote lippen. En het is een vis die van knuffelen houdt. Dat is de enige die je mag aanraken. Nja zijn lippen. De rest mag je niet aanraken. Maar wel een hele leuke ervaring.

En de mensen hier zijn zo leuk! Ik ven de eerste dag alleen geweest maar daarna elke dag zo veel leuke nieuwe mensen ontmoet. Het is gewoon 1 groot feest!

Ik begin ondertussen ook al aardig bruin te worden. Dus alvast mijn excuses voor als ik terug kom in januari.

  • 26 November 2015 - 07:14

    Rob Lisan En Fenne:

    Jaaa supergaaf weer sis!! Lekker doen waar je zin in hebt of geen zin in hebt!!! Op naar het volgende avontuur!! Xx

  • 26 November 2015 - 08:26

    Pap's:

    Hoi Evy,
    leuk weer je verslag, en om te lezen dat je het goed maakt en veel dingen onderneemt. Net wat je schrijft, al weer bijna 3 weken om. De tijd vliegt, ook als je het naar je zin hebt. Wel uitkijken voor dingo's. ha ha.
    Nog veel plezier en tot whats up of skyp's.

    XXXXX Pa

  • 26 November 2015 - 09:38

    Whitney:

    Hee Evy,
    Wat gaaf allemaal, het klinkt allemaal even leuk! Slapen onder de sterrenhemel en ook daadwerkelijk veel sterren zien... Doet me ergens terugdenken aan momenten op het dak in Tomohon :)
    Jammer dat het Great Barrier Reef tegenviel! We waren al wel gewaarschuwd, maar toch.. Ik hoop dat er nog plaatsen zijn waar het rif nog leeft. En bungeejumpen en volgende week skydiven, poeh! Lefgozer!! Geniet van elke seconde Evy, je weet hoe snel het gaat. Ondertussen wacht ik onder een dekentje en met een mok warme chocomel op je volgende verhaal!
    Liefs, Whit

  • 26 November 2015 - 09:39

    Corry En Jos:

    Hoi Avonturier

    We lezen dat het super gaat daar in the Outback
    zeker met zo'n "knuffelhondje" aan je oren.
    Jammer dat de Great Barreer Reef tegenviel. Toen ik er was, was het super maar dat is al jaaaaaren geleden.
    Ook leuk om te doen, BALLONVAREN, het is daar ook niet zo duur als bij ons en een super ervaring
    Doen!!!
    Zoals je hebt gehoord het weer is bar en boos bij ons alhoewel de zon schijnt nu effe.
    Dus geniet maar van het mooie weer, voor je het weet moet je hier je schaatsen weer aan en krabben aan je autoruiten Hi, hi.
    Wacht in spanning op je volgen verslag.
    Geniet er van!!!!
    Corry en Jos





  • 26 November 2015 - 09:57

    Anny Ma:

    Lieve Evy.
    Leuk om dit alles weer te lezen.je had er al van verteld tijdens het skypen. Kijk maar uit met die Dingo. Zolang hij alleen maar snuffelde is het goed. Zo leuk dat je het Bungy jumpen ook gedurfd heb. Leuk avontuur hoor.
    Hier komt het zonnetje er ook door maar is het helaas maar 6 graden. Dat is maar een verschil van 29 graden met Australië. Zorg maar weer goed voor jezelf en geniet ermaar van.
    Heel veel fun met uit het vliegtuig springen. Ik kijk uit naar je verhaal of je berichten. Xxxx mama

  • 26 November 2015 - 12:50

    Dick En Ria:

    Hallo Evy,
    Wij vinden het waanzinnig gedurfd om te bungee jumpen. Wij doen dit dus never nooit. wel kicken. Goed van je hoor. En dan straks met een parachute. Een duosprong met instructeur, neem ik aan?
    Genieten daar en fijn te horen dat je het goed naar je zin hebt.
    Groetjes
    Ria en Dick

  • 26 November 2015 - 16:02

    Adrie:

    Ha Evy,
    weer n heel leuk verslag van je.
    je durft wel heel veel hoor, lekker van profiteren en vooral genieten en opslaan.
    veel succes verder, groetjes ons....

  • 26 November 2015 - 20:59

    Ria Van Den Ouweland:

    Zo Evy, vind het fijn dat je zulke mooie dingen meemaakt, en mooie enleuke mensen ontmoet, prachtige dingen ziet, onder de sterrenhemel slaapt, ga door met ervaringen op te doen, en geniet vooral, veilige reis verder, have functie. Xxx

  • 26 November 2015 - 22:32

    Tante Liesje:

    Ha Evy, wat leuk om te lezen wat je allemaal doet. Wel heel gaaf en super spannend. Geniet er maar van. Groetjes

  • 26 November 2015 - 22:46

    Tante Corrie Van Oom Jan.:

    Hoi Evy, leuk om over jou belevenissen te lezen!
    Wat een prachtige reis maak je.
    Geniet er van.
    Groetjes Corrie B.

  • 27 November 2015 - 12:10

    Johan En Marian:

    Ha Evy,

    Wat een mooie verhalen, fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Enne.... Dat bungee jumpen is wel heel stoer! Geniet van alles, je komt het daar allemaal zo maar tegen... Groeten uit Zundert.
    Johan en Marian.

  • 27 November 2015 - 19:22

    Carla Bastiaansen:

    Hallo Evy, wat doe je toch gave dingen! Goed teken dat je het zo naar je zin hebt!! We kijken weer uit naar je volgende verslag! Groetjes Ome Bert en tante Carla en de kids

  • 30 November 2015 - 01:08

    Mary Ong:

    Hoi Evy,
    Goh, wat ben jij lekker je ding aan het doen! Gun het je van harte.......!!!! Ja, de tijd gaat inderdaad heel snel, dus reden temeer om er heel erg van te genieten. Wat ben jij stoer, joh!! Bungee jumpen, ondertussen nog ff uit een vliegtuig springen! Wow!!
    Eén ding heb je wel fout gedaan...... Je hebt mij niet meegenomen. :( ..... Hihi!
    Geniet maar lekker en ga nog maar lekker veel ondernemen. Pas wel goed op jezelf.
    Dikke knuffel van ons xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 8245

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 22 Januari 2016

Down Under!

20 Maart 2014 - 19 Juni 2014

Indonesië!

Landen bezocht: